maandag 18 mei 2009

ding 6 : on-line foto's delen


Deze afbeelding heb ik geupload in flickr.com. Als je een account wilt aanmaken moet je je aanmelden op yahoo. Weer een e-mailadres erbij!
Ik heb moeite met het overal maar aanmelden. Hoe zit het met de privacy. En weer heb ik de gebruikersvoorwaarden niet gelezen! Is er iemand die dit doet? Heeft allemaal met mediawijsheid te maken. Er is dus nog een lange weg te gaan......... Ik heb weleens gezien hoe leerlingen dit doen. Ze weten feilloos op welke knopjes ze moeten drukken, maar lezen dus niets over wat de voorwaarden zijn (ik dus ook niet.......maar ik ben niet zo snel met het vinden van de knopjes)

2 opmerkingen:

  1. Die wachtwoorden is inderdaad soms lasig.. En je wilt ook weer niet overal dezelfde. Er bestaat wel een handig programnma die alle wachtwoorden voor je onthoudt; hoef je er nog maar 1 te onthouden ;-) Kijk op Keepass.
    En de privacy? Wat je niet kwijt wilt, vertel je niet, daar komt het uiteindelijk toch op neer. Vandaar al die schuilnamen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er schijnt ook een programma te zijn, als je daar inlogt, ben je automatisch in al je account ingelogd. Of doet Keepass hetzelfde?

    Die voorwaarden lezen, tja, dat is inderdaad mediawijsheid, maar het zou een beetje hypocriet zijn om leerlingen in een les bijvoorbeeld die voorwaarden te moeten laten lezen. Want ja, wie doet dat nu? Erop wijzen, dan houdt je taak op, ben ik bang.

    BeantwoordenVerwijderen